Farvel Til Madonna 1024X538

Mørk humor • Provokerende • Vold • Psykologisk

How to Kill a Dog er tilbage, og Emma Sehested Høeg og Jennifer Vedsted Christiansen undersøger hvad der er tilbage, når vi siger FARVEL TIL MADONNA.
Historien og kulturen har infiltreret vores sjæleliv og givet os falske forestillinger om det perfekte liv, som vi halsende jagter. Men det er svært at finde vej til lykken i en verden, der byder på uendelige muligheder.
Den djævelske forfører kigger frem bag den rene Madonna, tvivlen og følelserne banker på og mudrer drømmen, for det er umuligt at gøre det rigtige, når man har en lyst og en krop, der ikke lader sig kontrollere.
Det kan næsten føles som et mareridt, når livet ikke lever op til forventningerne, ikke lever op til det eventyr om voksenlivet, du er blevet fortalt og har fortalt dig selv. Vi længes alle efter at blive fri: i en musikalsk seance bryder vi sammen ud af drømmens selvoptagede kvælertag og giver plads til tvivlen og de svære følelser. Vi omskriver historien og skaber en ny begyndelse.
FARVEL TIL MADONNA afslutter trilogien om det oprørske hundyr, der blottede sin skam i VELKOMMEN TIL PANDORA og problematiserede den unge kvinde som valuta i en kapitalistisk og mandsdomineret verden i LOLITA FOR ALTID.

 

How to kill a dog x Teater Republique

Teater Republique er stolte af at have præsenteret duoens to første forestillinger og have etableret et strategisk partnerskab med dem, som rækker langt ind i fremtiden. Kunstnerduoen passer smukt ind i Teater Republiques erklærede ambition om at vise foruroligende, kunstnerisk ambitiøse værker, der undersøger hvad teaterformen kan i en samtidskunstnerisk kontekst. Helt uden at skele til, hvordan man plejer, burde og kunne lave teater.

Det kunstneriske hold

Instruktør Jennifer Vedsted Christiansen
Komponist, musiker, skuespiller Emma Sehested Høeg
Musiker, komponist, producer og musikalsk arrangør Viktor Dahl
Vokalensemblet Vigdis Anna Hørmann Sørensen, Malaika Naliene Lange, Dorte Pontoppidan, Laura Amalie Lystlund Larsen, Cecilie Schollert Mervild, Julie Konstantinovich Pedersen, Sara Dømler, Esther Sissel Fuglø, Karoline Ramnefjell Oldenburg Dolva, Josefine Verdoner Larsen, Linnea Storgaard, Ida Sofie Weber Strand, Anne Tetens, Tatiana Pil Kruhøffer, Helena Ruiz-Molsgaard, Amanda Ernø-Møller, Liv Kristensen Strandorf, Signe Kristensen Strandorf, Klara Søgaard Jensen, Benedikte Alsing Schuldt, Anne Cathrine Skovlund, Lea Christine Pelvig Poulsen, Veronica Lyneborg Vuust
Dramaturg Mikkel Flyvholm
Kreativ Producent Amanda Tilia Hamelle
Scenograf og kostumedesigner Petruska Miehe-Renard
Lysdesigner Balder Mark Nørskov
Makeup og hår
 Sevina Skogstad
Forestillingsfoto Sarah Buthmann
Produktionsleder Svend Martin Holst
Scenemestre Andrew Mathews og Rasmus Rahbek
Forestillingsleder Anne Kirstine Pyndt
Rekvisitør Tobias Eff Johannessen
Regissør Agnes Olander
Afviklere Daniel Fogh og Frederik Kyhn
Belysningsmester Peter Lorichs
Tonemester og lyddesigner Anders Munch Amdisen
Teatertekniker Karl Sørensen
Lysassistent Jens Damsager Hansen
Skræddersalsleder Kristina Widriksen
Skrædder Katrine Åbom Andersen
Skrædder Marlene Klok Mikkelsen
Vedligeholder Lise Hansen
Praktikant på skræddersalen Johanne Arndal
Assistent Sophie Dixen Højland
Administrator How To Kill a Dog Jonas Schou Hansen
Tak til Nis Petersen, Sophia Krowicki, Julie Marie Mønsted, Alberte Toldam, Rasmus Yde, Emilie Harrekilde, Frida Rask Wollf, Selma Judith, Rasmus Juncker og Oilly Wallace
      • How to kill a dog er tilbage på Teater Republique i forrygende form med sidste del af deres trilogi om kulturens kvindebilleder […] Selvom makkerparret rammer lige i bullseye på deres generations distancerende ironi, er det helt vidunderlige, at vi kommer ind til roden af ironien: Tvivlen, sårbarheden, usikkerheden. Farvel til Madonna skaber et rum, hvor vi kan være i tvivlen sammen, som frygtløst og nøgent peger ud over teatrets fire vægge.

        ISCENE

      • Dansk teaters nye powerduo afslutter deres succestrilogi med et brag af en fest […] med et eftertrykkeligt punktum for deres gennemhulning af stereotype kvindebilleder med ambitionen om at give hundyret plads på deres særlige How to kill a dog-måde: et orgie af krop, pop, humor og pinligheder garneret med flæser.

        POLITIKEN

      • Sprudlende Emma Sehested Høeg er fuldstændig forrygende, sådan som hun drastisk sætter sit kæmpe talent, sin krop, sin skamløse charme, sit selvironiske overskud, sit vid og sin sårbarhed i spil i denne hæsblæsende rutsjebanetur af ekspressive emotioner og udtryk. Sikke et powerparty.

        BERLINGSKE

      Støttet af

      Bikuben Fonden 1080X1080
      Statens Kunstfond 1080X1080
      William Demant Fonden 1080X1080
      Wilhelm Hansen Fonden 1080X1080
      Louis Hansen Fond 1080X1080
      Vigdis 1080X1080
      HTKAD 1080X1080